tirsdag 2. desember 2008

Alt starter i det små

Bli med og gjør verden til et bedre sted!

Jeg utfordrer alle der ute til og utføre 3 gode gjærninger til de som trenger det mest!
Det kan være kassadama på rema, bussjaføren på skolebussen eller han som altid sitter alene i friminuttene.

Å gi et kompeliment til en annen, kan bety lite for deg, men allverden for den som får høre det.

Mine gode gjærninger i dag:
1. Smilte så stort jeg bare kunne til naboen og ga han kompelimenter for slipsknuten.
2. Ringte en kompis og fortalte hvor mye jeg setter pris på han.
3. Ga lillesøster min gamle PS2 med mange spill til. Har aldri sett et så stort smil på en så liten kropp.

Hvem har du gitt dine gode gjærninger til i dag?

Bli med å ta utfordringen du også!

gi verden håp og glede nå rett før jul. Det er mange som trenger det.

20 kommentarer:

  1. Du er søt du:) Trist å høre det du fortalte meg om. Du virker absolutt som en kjempe ålreit jente! Du fortjener ikke det.Ikke bry deg om sånne folk, drit i dem. Tenk at du er bedre enn som så. Ikke la andre knekke deg, enda hvor hard hverdagen kan være. Noen mennesker har tydeligvis ett behov for å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv.

    ME er no drit. Har du hatt det lenge? Jeg var veldig mye plaget med mandlene (i halsen) i flere år. Syk ofte. Opererte de ut på ungdomsskolen. Vet ikke om det er pga dette, men føler meg trøtt og lite energi hele tiden. En periode har jeg lurt på om jeg har hatt ME selv (er ikke snakk om litt sliten, men total utmattelse og alt bare føles som ett ork). Jeg tåler blant annet ikke melk (ikke gjort det siden jeg var lita). Og lurer på om jeg ikke tåler andre ting også. I mange perioder av dagen er jeg så trøtt at jeg bare stirrer ut i lufta. Alt kjennes slitsomt. Du har det også sånn?
    Man får lissom ikke påvist hva som er galt heller, folk kanskje tror man bare er giddalaus. Lite innblikk. Folk vet for lite om ME.
    Men ikke fortvil:)
    Noe er galt med meg også, enten det er maten som gjør meg slik, eller om det kan ha vært all mandelprobl. som kan ha utløst ME. Men nå skal jeg ikke si at jeg har det altså. Men går å lurer på det i perioder selv.. Huff:)
    Koselig å snakke med deg:)

    Kos Ida

    SvarSlett
  2. Gode gjerninger er fint:) Jeg har smilt til alle jeg har sett i dag. Tror ikke jeg har gjort noe mer, så nå er det skjerpings! hehe

    SvarSlett
  3. Hei igjen: Jeg lurer nesten på om jeg har ME selv. Sliter mye med den trøttheten. Har psoriasis i tillegg, så jeg har også veldig smerter i ledd og sånn ofte. (vet ikke om det kommer av psoriasisen eller hva det er). Føler at selvom jeg sover er energi nivået på 0% og jeg blir fort deppa pga. at jeg er sliten uten grunn.
    Man blir nærmest litt inneslutta når det pågår. Tror det er veldig viktig at du har kjæresten din:) Det tror jeg fyller mye:)
    Han støtter deg vel han, kan jeg tenke meg. Jeg er også veldig lys og lydvar. Takler ikke ballonger, og er ikke glad i høye lyder. Skvetter fort. Alltid vært veldig ømfintlig for lyset jeg også, takler ikke sånn lys det er om vinteren når alt blir helt blenda. Rart det der. Knipe anfall rundt hjertet?? Huff a mejpå mange måter, enda jeg ikke kje. Jeg må fortelle deg noe med det med hjertet mitt også . Men vil ikke fortelle det her så alle kan se det.
    Føler jeg kjenner meg skikkelig igjen i deg på mange mter, enda jeg ikke kjenner deg :)

    Håper alt går bra med deg da. :) Er allergisk mot en del du da, stakkar. Huff:)

    Dagen i dag har vært avslappende. Har sluppet å jobbe i dag. Hva med deg?

    SvarSlett
  4. Hei :)

    Idag har jeg ikke gjort spesiellt mange gode gjerninger, men jeg har hjulpet lille søster med lekser :) Jeg kan skrive opp hvilke gode gjerninger jeg gjør i morgen ;)

    Jeg liker bloggen din, har lest igjennom hele nå! :P Kult at du møtte Marie Amanda, jeg leser bloggen hennes :D

    Klem fra Pernille

    SvarSlett
  5. Søt du er! Tusen takk for stemmen vennen!!

    I dag har jeg kjøpt gatemagasinet Klar tale. (:

    SvarSlett
  6. Så snillt av deg!:)

    Hm, jeg hjalp en gammel dame innpå bussen.. hvis det teller..:)

    SvarSlett
  7. Hei!
    Jeg skjønner virkelig hvordan du har det. Jeg hadde det helt likt når jeg var syk under ungdomsskolen, til det punktet at jeg sluttet å dra fordi det psykiske ble for tungt.

    Send meg en mail, så slipper vi legge ut om alt på bloggen
    maritsofia@gmail.com

    SvarSlett
  8. Du er fin du jenta mi.
    mamsen

    SvarSlett
  9. elsket headeren din! hvordan får man til noe SÅ kult og fint liksomD:

    SvarSlett
  10. Det å glede andre gir en veldig god følelse.. :]

    SvarSlett
  11. Bra innlegg! Og superfin header.

    I dag har jeg
    1) Bommet bort et par røyk til en fyr som var kjempe røyksugen. Det kan kanskje diskuteres om dette virkelig er en god gjerning. Jeg synes nå det, da.
    2)
    3)

    Hmm. Tar resten i morgen :)

    SvarSlett
  12. 1) gitt en venn et kompliment
    2) gitt sjokolde til en i klassen
    3).. og nå skal jeg hjelpe mamma å lage middag!

    SvarSlett
  13. Slike ting er viktig altså:) Og man blir jo så utrolig glad når andre gjør noe for en, spesielt når en minst venter det.
    Jeg har enda ikke gjort noen spesielle gode gjerninger i dag, har enda ikke møtt noen andre, så det er vel på tide å komme igang ;)

    SvarSlett
  14. Hei Jeanette :)
    Du er virkelig en omtenksom person.
    Jeg så deg traske rundt på skolen i dag, veldig fint kledd.
    Jeg ønsker meg to ting akkurat nå, det ene er en date med deg i kantina på skolen. Det andre er fred i verden.
    Vær så snill, vi kan jo bare snakke litt. ekke meningen å sjekke deg opp eller noe. Men bare hilse litt på deg :) si hei, høre litt om deg og hvordan det går. :)

    SvarSlett
  15. Jeg kan jo ikke hilse på deg når jeg ikke vet hvem du er

    SvarSlett
  16. hei rose. har har me selv og har hatt det siden jeg var lita. lyst å snakke litt av og til kansje?

    SvarSlett
  17. En god tanke og noe alle burde inspireres til å følge. Takk for tipset! Og den dårlige samvittigheten ;)

    SvarSlett
  18. En god tanke og noe alle burde inspireres til å følge. Takk for tipset! Og den dårlige samvittigheten ;)

    SvarSlett
  19. Hei Rose!
    Så kommentaren du la igjen på bloggen min, og her sitter jeg med litt dårlig samvittighet... =(

    Jeg prøver å svare på absolutt alle kommentarene, men det hender jeg misser noen. Beklager virkelig... :)

    Mvh sallie.

    SvarSlett